cz | en

Choceňská mlékárna: Boj nevzdává

Choceň, 2. května 2011 – Na negativní stanovisko EK z minulého týdne reaguje i největší tuzemský výrobce pomazánkového másla Choceňská mlékárna.

„Jsme toho názoru, že pomazánkové máslo lze považovat za tradiční českou specialitu, a zásadně nesouhlasíme s pohledem administrativy EU,“ říká Pavel Marek z Choceňské mlékárny a dodává druhý argument, který může být komplikací pro české spotřebitele: „Sloučením dosavadních dvou kategorií, a to pomazánkového másla a mléčné pomazánky se českým spotřebitelům značně znepřehlední informace o výrobcích. Navíc vzniknou minimální hranice vnímání výrobků mezi mléčnými pomazánkami a směsnými pomazánkami (pomazánkovými krémy).“

Choceňská mlékárna svůj dlouholetý boj o uznání označení nevzdává. Tradiční a největší český výrobce pomazánkového másla nechce svůj produkt zařadit mezi kvalitativně horší výrobky, které dnes nesou označení pomazánkový krém. „Naším cílem je zachovat označení, na které jsou čeští spotřebitelé již desítky let zvyklí. Nemožnost použít slovo máslo nám způsobí značné komplikace a zhorší možnost odlišení od levnějších, zato nekvalitnějších produktů,“ říká Pavel Marek z Choceňské mlékárny. Kvalitu pomazánkového másla upravuje česká norma, resp. ustanovení §1 písm. q vyhlášky č.77/2003 Sb. „Je to mléčný výrobek ze zakysané smetany, obohacené sušeným mlékem nebo sušeným podmáslím, obsahující nejméně 31 % hmotnostních mléčného tuku a nejméně 42 % hmotnostních sušiny,“ dodává Marek.

A rozdíly mezi pomazánkovými másly a krémy jsou nejen v ceně, ale samozřejmě i v ingrediencích, které se používají při výrobě. „Pomazánkové krémy zpravidla obsahují rostlinné tuky, kterými tak výrobci snižují náklady, ale s pomazánkovým máslem pak takový výrobek nemá opravdu nic společného. Rozdíly jsou tedy nejen v chuti, ale i v kvalitě použitých výchozích surovin,“ uzavírá Pavel Marek z Choceňské mlékárny.

O společnosti Choceňská mlékárna

Choceňská mlékárna s.r.o. s více než osmdesátiletou tradicí výroby mléčných produktů, patří k lídrům na českém trhu a kvalita výrobků dokazuje od poloviny roku 2003 osvědčení značkou KLASA. Profiluje se na trhu především v segmentu pomazánkových másel, smetanových pomazánek, smetanových jogurtů a tvarohů. V současnosti společnost expanduje i do zahraničí a úspěch slaví s pomazánkovými másly především v zemích východní Evropy.

www.chocenskamlekarna.cz

Kontakt pro média:

Jakub Koutek

M: + 420 774 547 902

E: jakub.koutek@smart-point.cz

#smartpoint #reklama #praha

Jsme členy:

Logo
© copyright Smart Point 2011
Tvorba www stránek to je naše parketa. Obuv Scholl za skvělé ceny. Zdravotní sandály Scholl - správná volba pro náročné!